HomeNieuws Klanttevredenheid in aanbestedingen

Klanttevredenheid in aanbestedingen

Actueel

We kunnen er niet omheen: aantoonbare klanttevredenheid wordt steeds belangrijker bij aanbestedingen. In het dagelijks leven zien we het ook: cijfers geven inzicht of een klant een product of dienst positief ervaart. Dat zorgt voor duidelijkheid en beïnvloedt onze mening en keuze. Als GAIM kunnen we dat ook betrekken op het werk van KWS.

Uitblinken

Hoe beter wij weten wat een (beheers)maatregel oplevert, hoe sterker de onderbouwing in een aanbesteding is. Dit vergroot ook de kans op het aannemen van werk. GAIM helpt KWS onderscheidend te zijn in het aanbestedingsproces door overtuigende prestatieverklaringen. Met name bij Best Value-aanbestedingen is het een absolute noodzaak om dit voor elkaar te hebben. Onze BVP specialist heeft inmiddels veel ervaring met het verzamelen én formuleren van deze informatie in BVP aanbestedingen (en plannen).

GAIM-Ede_027.jpg

GAIM als kartrekker

Als een inschrijvende partij goede prestaties of maatregelen niet concreet met cijfers kan onderbouwen, dan heeft dit effect op de beoordeling. Daarnaast is er een kanteling waar te nemen binnen EMVI-aanbestedingsprocessen. Het gaat steeds meer over voorspelbaarheid en het effect van maatregelen. Binnen KWS neemt daarom een Best Value werkgroep het verzamelen van tevredenheidscijfers onder de loep. GAIM is de kartrekker van dit initiatief.

 

De eerste stappen zijn gezet

KWS Infra Leek is begin 2017 gestart met het ontwikkelen en uitrollen van de prestatieverklaring. Een document waarin de opdrachtgever onze prestaties beoordeelt op aspecten zoals communicatie, projectbeheersing, omgevingsmanagement, duurzaamheid en uitvoering. Onze collega's gingen ook in gesprek met de klant. Dat leverde voor de Leekse vestiging mooie cijfers op, waaronder zelfs tienen. Ook KWS Infra Rotterdam en KWS Infra Utrecht zijn bezig met het ophalen van deze tevredenheidscijfers bij klanten.

Continue verbeteren

In het eerste kwartaal van 2018 is KWS één uniforme prestatieverklaring gaan gebruiken. Hieruit is te herleiden hoe KWS presteert, wat goed gaat en wat beter kan. Daarvan leren we en kunnen we continue de dienstverlening verbeteren. Op die manier zijn wij onze klanten en hun opdrachtgevers van dienst. Voor meer informatie over wat we voor u kunnen betekenen, neem contact met ons op.

Gerelateerde informatie

+